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Drink To Me

Don't panic, Go Organic!

https://www.inkoma.com/k/412

(13tx CD, 48'45'' - midfinger rec 'o8)

 | pall youhideme
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I mean, i'm total fan of Drink To Me, from Ivrea, Italy, since early debut Kralle Brau Sessions, a couple of years ago. - Now, Their first full lenght release, featuring renewed and brand new tracks, might place Them between drunken pop frenzy of Tapes 'n Tapes (Drunk-on's), AtomBombPocketKnife (Desert Eye) and Brainiac's noise cospiracy and Sebadoh's genuine percussive dissonance. That means that's an album loaded with indie alternative hits, from memorable Frozen George (so desperate as Bowie's Major Tom could be, same trip, yet another velocity through the outer space), multi-explosive Insane (that should be Their money-maker act!), to compulsive I Love my Job, - where Marco Bianchi shows Himself as a mature singer and performer, screamer and even able to juxtapose some falsetto delicacy like along ballad Because Because. - Paso Adelante is even more powerful than before, - irresistible in its rythmics, - twinned with melancholic Drink to Celia - strong of a melodious chorus, so beautiful and totally stucked into my mind forever, - maybe Their masterpiece. Last two tracks, italian titles, english lyrics, are two sad bittersweet hymns to the universe, passive-aggressive rage, drifting and particular, where 7minutes Camposanto is box full of sounds and songwriting, well glued - as i read - thanks to Andy Savours' mixing, same guy who formerly worked with Blonde Redhead, The Killers.

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Beh, mi dichiaro fan dei Drink To Me, ma non è nemmeno la prima volta, visto che Li cominciai a seguire dal primo debutto Kralle Brau Sessions, un paio d'anni fa. Ora, il primo disco lungo, dove figurano tracce ridisegnate e altre nuove di zecca, - una lista di titoli che potrebbe piazzarli tra la frenesia pop ubriaca dei Tapes 'n Tapes (Drunk-on's), la cospirazione del noise di AtomBombPocketKnife (Desert Eye) e Brainiac, o la genuina dissonanza dei Sebadoh. Ciò a dire che è un album caricato di hit indie alternativi, - dalla memorabile Frozen George (tanto disperata come potrva esserlo il Major Tom di Bowie, - stessa rotta, altra velocità nell'oltre spazio), la multiesplosiva Insane (che a mio parere dovrebbe essere il Loro pezzo money-maker), alla compulsiva I Love my Job, - dove Marco Bianchi si dimostra maturo cantante e performer, urlatore ma anche capace di giustapporre della delicateza in falsetto lungo la ballata Because Because. - Paso Adelante è più energica che pria, irresistible nella sua ritmica, - gemellata con la malinconica Drink to Celia - forte di un ritornello melodioso, cosí bello e totalmente incastonato nella mia testa per sempre, - forse il Loro attuale capolavoro. Le ultime due tracce, titoli italiani ma testi in inglese, sono due agrodolci e mesti inni all'universo, rabbia passiva/aggressiva, trascinante e particolare, dove gli oltre 7 minuti di Camposanto è una scatola piena di suoni e idee, con un ottimo collate, merito - leggo - del mix di Andy Savours, che aveva già lavorato con Blonde Redhead, The Killers.
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Feedback:

 bruno writes: i love drink to me
(22/04/2008 16:15:00 - ip: 130.19...)
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