PLEASE NOTE: This website uses cookies to help us give you the best experience when you visit our website.
By continuing to use this website, you consent to our use of these cookies.
Close this one-time pop-up message to accept, or learn more about it: visit https://www.cookiechoices.org/#resources
got cookie, THANK YOU!
Journal RSS journal posts · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · {and before that

M.B. + Ics

Vir-Uz

https://www.inkoma.com/k/3955

(7tx CD, 52'51'' - Farmacia 901 rec 2012)

 | pall youhideme
permanent link copied to clipboard
Notes specify that "The majority of the field-recordings you hear on this work have been taken inside the Jewish cemetery of Alessandria [..]", this should be the right cognitive coordinate to pre-sense the main core of subtle esoteric feeling and mood of these instrumental recordings, to be taken like canon of a religious service, going from the echoing and soundscaping ambient of Pli Ol La KomencajnTurmentaj Abscesoj, to the burning saturation and distortions of La Eternulo Prenis and Pro Lia Fido.
Four hands record, M.B. + Ics, alias for Maurizio Bianchi and Andrea Ferraris, - not exactly two novices, if you have ever catch anything from the italian underground/invisible experimental scene of last three decades, - they explore the boundaries of that land of harmonies surronding the nearby holyness of Silence.
Guitar noise scapes, drones, a cutting collage of samples and reverse sounds, an experience in searching for the absence of gravity: not for nothing, Vir-Uz ends with a final sound similar to a tombstone falling from the sky.

.·´¯¯`·.    .·´¯¯`·.
  °   °     /_ .K ..·
·..  º .·

Le note specificano che "La maggior parte dei field-recordings che si sentono in questa opera sono stati presi all'interno del cimitero ebraico di Alessandria [..]", questa dovrebbe essere la giusta coordinata cognitiva per pre-sentire il nucleo principale di sottile sensibilità esoterica e stato d'animo di queste registrazioni strumentali, da assumere come canonica di un servizio religioso, che passa dall'ambient echeggiante e il soundscaping di  Pli Ol La KomencajnTurmentaj Abscesoj, alla saturazione e combustione delle distorsioni di La Eternulo Prenis and Pro Lia Fido.
Disco a quattro mani,  M.B. + Ics, alias for Maurizio Bianchi and Andrea Ferraris, - non esattamente due novizi, se avete mai preso niente dalla scena underground italiana / invisibile sperimentale degli ultimi tre decenni, - esplorano i confini di quella terra di armonie circostante la Santità vicina al Silenzio.
Paesaggi dal rumore chitarristico, droni, un collage di taglio di campioni e suoni reverse, un'esperienza nella ricerca per l'assenza di gravità: non per niente,  Vir-Uz  termina con un suono finale simile ad una lapide che cade dal cielo.

read less 
read more 

Feedback:

 pall youhidemeOpen new window writes: ooops, grazie, total lapsus, tutto coLretto.
(10/04/2012 15:36:00 - ip: 89.97....)
 tX writes: occhio, maurizio bianchi, non marco!
(10/04/2012 15:34:00 - ip: 90.147...)
Leave a feedback about this post, or don't.
your sweet name:

your IMPORTANT text:

url:

icon: will be resized 30x30pxl