PLEASE NOTE: This website uses cookies to help us give you the best experience when you visit our website.
By continuing to use this website, you consent to our use of these cookies.
Close this one-time pop-up message to accept, or learn more about it: visit https://www.cookiechoices.org/#resources
got cookie, THANK YOU!
Journal RSS journal posts · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · {and before that

ONQ

Canzoni tutte uguali

https://www.inkoma.com/k/2368

(8tx cd, 33'18'' - Under My Bed rec 'o4)

 | pall youhideme
permanent link copied to clipboard
For ONQ, aka Luca Galuppini, or maybe it's on the contrary, - anyway, - it's time for a couple of importat changes in His songwriting, - seen the new female vocals (beside His own) and electronic arrangements now present and forming the big core of His new album. Past post-rock coordinates (read more reviews on some komakino's ago) are far in time, - and now it's moment for a more shoegazing draught, - where vocals (in italian, shit!) are smothered more than before by Music, melancholic, complaining and low, - on electronic carpets and church keyboards (the last track), while gentle guitar riffs or sampled sound waves (Sony Youth) describe gloomy cold_ice landscapes in slow motion. The album title means 'all same songs', - and in a certain way that's true, dudes, but that doesn't mean They are not beautiful (Tasca, track4, is perfect in its Music). And being in italy, - it's a something new!
++++++++++++
Per ONQ, conosciuto anche come Luca Galuppini, - o forse il contrario, - cmq, è tempo per un paio di importanti cambaimenti nel Suo song-writing, - viste le nuove voci femminili (oltre la Sua) e gli arrangiamenti elettronici ora presenti e formanti il grande cuore del Suo nuovo album. Le passate coordinate post-rock (leggi le recensio su qlc komakino fa) sono lontane nel tempo, - e ora è il momento per un traino + shoegazing, dove i canti (in italiano, merd') sono soffocati più di prima dalla Musica, malinconisci, lamentosi e bassi, - su tappeti elettronici, keyboards da chiesa (l'ultima traccia), mentre gentili riff di chitarra o onde di suono campionate (Sony Youth) descrivono delle cupe lande di freddissimo ghiaccio in lenti movimenti. Il titolo dell'album può essere una lama a doppio taglio, - ma ciò non toglie la bellezza di ciò cui si va in contro (Tasca, la traccia4, è perfetta nella Sua Musica) . - Ed essendo in italí, è anche Musica originale e da spronare!
read less 
read more 

Feedback:

not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.

Leave a feedback about this post, or don't.
your sweet name:

your IMPORTANT text:

url:

icon: will be resized 30x30pxl