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Tapso II

s/t

https://www.inkoma.com/k/2298

(7tx CD, 34'31'' - Tapso rec 'o9)

 | pall youhideme
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Once again, - no doubt there's a deep-rooted post-[..]-post whatever-You-want post-rock scene in Sicily, Italy - especially bloomed in last 5/6 years, came out out from the primordial seeds of Uzeda (as well as - probaly less famous, but still amazing - Twig Infection) and the relative twinnings with Mr. Albini & Co..
So, there are a bunch a cool bands over there successfully playing that kind of syncopated drumming, open guitar chords and stop&go formula, - recently often mastered by the above mentioned godfather or Bob Weston (our case, here).
Tapso II are among this offspring, - excellently matching percussions, guitars (no bass) and violin, plus male vocals.
And ok, You can reply saying SLINT, but this is not a quiz, and You won nothing.
From the dust of other past underground acts such as Jerica's and Theramin, They now debut with a self-production featuring powerful broken harmonies sometimes turning into cacophony (Almond Galaxy - seeing Sacha Tilotta of Three Second Kiss, - and said that, he also mixed and engineered the whole album).
The space outside is exactly a computer algorithm to drive a spaceship through an angular post-rock universe of quirky sounds, featuring a fascinating (as well as unexpected) work of synth.
The perfect phrasing in Tonic-o between the guitar on the left channel and the distorted violin on the right one is alone able to make deserve Your attention to the band, strong in texturing some intelligent arrangements, although on the other side there are Il mostro and History of a wave - technically faultless - but which pay that sort of inevitable heavy tribute to the well-known inflationated rules of genre (words vaguely spoken, pause and stops, discordant guitar arpeggio, etc), until that never excessive, and overall, kept in the background thanks to an enviable energy.
It's all so 90s, if You're still there, this is your bread, Tapso II are clearly better than Tapso I, - no, i'm just joking: - sometimes obvious, but equally powerful and often galvanizing.

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Già detto qui su koma, - senza dubbio in Sicilia c'è una scena post-[..]-post quanto-Vi-pare post-rock che ha fatto le radici, - e che è in fiore da circa 5/6 anni, - il tutto germinato dai semi primordiali degli Uzeda (senonchè, dei meno conosciuti ma non meno stupefacenti Twig Infection), oltre che dai susseguenti gemellaggi con Mr. Albini & Co..
Quindi ci sono un mucchio di valide band che con successo si trastullano ancora nella formula del drumming sincopato, chitarre con accordi aperti e formula stop&go, - poi tutto masterizzato dal sopra citato padrino o Bob Weston (il nostro caso qui).
I Tapso II sono di questo ceppo, - eccellenti nel coadiuvare percussioni, chitarre (niente basso) e violino, più voce mascula.
E ok, Voi potrete urlare SLINT nemmeno foste ad un quiz, - ma appunto, avete vinto niente.
Dalle ceneri di altri passati underground quali Jerica's e Theramin, i nostri debuttano con un'autoproduzione che spara potenti armonie spezzate che talvolta sfociano nella cacofonia (Almond Galaxy - che vede Sacha Tilotta dei Three Second Kiss, - nonchè poi è lui ancora una volta a mix e produzione suoni).
The space outside è esattamente quell'algoritmo da calcolatore che guida la navetta nell'universo angolare di suoni inusuali, con un bel gioco fascinoso - quanto inaspettato - di synth.
Il fraseggio perfetto in Tonic-o tra la chitarra sù canale sinistro e violino sù quello destro da solo fa meritare al Gruppo la Vostra attenzione, quale riprova di quanto sappiano rendere intelligenti i Loro arrangiamenti, - per quanto poi con Il mostro e History of a wave - tecnicamente impeccabili, ok - inevitabilmente paghino il tributo all'inflazionato luogo comune del genere (voce vagamente parlata, pausa e stop, arpeggio che sembra scordato, etc), sino ad allora mai eccessivo, ma soprattutto tenuto lontano grazie ad un'energia invidiabile dell'esecuzione.
E' tutto molto anni 90s, - se Vi trovate ancora lí, questo è il Vostro pane, - i Tapso II sono chiaramente meglio dei Tapso I, - scusate, non ho resistito a fare cabaret, - no, a volte sono ovvi, ma in ugual misura potenti e spesso galvanizzanti.


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