PLEASE NOTE: This website uses cookies to help us give you the best experience when you visit our website.
By continuing to use this website, you consent to our use of these cookies.
Close this one-time pop-up message to accept, or learn more about it: visit https://www.cookiechoices.org/#resources
got cookie, THANK YOU!
Journal RSS journal posts · 2024 · 2023 · 2022 · 2021 · {and before that

Bron Y Aur

Millenovecentosettantatre

https://www.inkoma.com/k/814

(15tx cd, 50'51" - wallace rec 'o7)

 | pall youhideme
permanent link copied to clipboard
Oramai da oltre 10 anni insieme, i Bron Y Aur hanno sviluppato diverse forme di evoluzioni roteanti intorno all'avant rock '70 [leggi passate komarecensio], - ombre dai Black Sabbath al kraut/progressive, senza troppo ripetersi, anzi, evitando conferme di definizioni tra un disco e l'altro, se non il periodo storico di riferimento. Questo nuovo Millenovecentosettantatre mi pare essere la produzione più sperimentale e svecchiata rispetto le forme più da jam-session delle precedenti release, quasi uno sforzo di maturità, - un eclettismo che cerca di sconfinare dalla mera improvvisazione ma senza ancora abbracciare l'ascolto friendly (i.e. la voce in continui vocalismi più che cantato, sempre nascosta da effettistica). And I è un buon mantra uptempo, come la visionaria Mongrel Dog sulla riga di una psichedelia elettrica e dilatata tra due chitarre L/R, basso distorto grattato e percussioni, - poi ci sono il blues di Fly CIA, la cantata più lirica di Useless.. - Lo sforzo creativo e intellettuale è chiaro, gli vale anche un certo plauso, però non cambia il fatto che mi rimane convenzionale (nonostante la sua natura contro) e anonimo alla memoria e agli affetti, cioè sarà difficile che tornerò ad ascoltarmelo per puro piacere.
++++++++++++++++++++++++
Since over 10 years together, italian Bron Y Aur have developed different forms of music influences rooted in 70's avant rock [read past komareviews], - from shadows of Black Sabbath to kraut/progressive, - with no many repetitions, yet They never fixed on any particular definition point, if not the historical context itself. This new release, Millenovecentosettantatre (1973), sounds to me as Their more experimental and rejuvenated production, especially if compared with Their former jam-sessions like pieces, - almost a maturity excercise, - a sort of eclectism which tries to overstep mere free improvvisation, yet without being radio friendly (i.e. vocals are used as vocalism than sung, btw always hidden by efx). And I is a good uptempo mantra, as well it is Mongrel Dog - sort of electric psychedelia on reverber, with two L/R guitars, minimal distorted bass lines and percussions, - then there are Fly CIA's blues, and more lyrical Useless. It's clear Millenovecentosettantatre represents a creative and intellectual work, - it deserves a certain praise too, - altough it doesn't change it stays still conventional (despite its being unconventional) and anonymous to my personal memory and attachment.


ƒ˜mp3 (via label):
.o1. Changing Like the Weather
read less 
read more 

Feedback:

not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.

Leave a feedback about this post, or don't.
your sweet name:

your IMPORTANT text:

url:

icon: will be resized 30x30pxl