PLEASE NOTE: This website uses cookies to help us give you the best experience when you visit our website.
By continuing to use this website, you consent to our use of these cookies.
Close this one-time pop-up message to accept, or learn more about it: visit https://www.cookiechoices.org/#resources
got cookie, THANK YOU!
Journal RSS journal posts · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · {and before that

Nicolas Joseph Roncea

Eight part one

https://www.inkoma.com/k/4409

(8tx CD, 27'' - 

 | federico immigrato e rifugiato
permanent link copied to clipboard
Mettendosi in posa per Pierpaolo Viberti, Nicolas Joseph Roncea sembra essersi quasi completamente spogliato. probabile che lasciandosi ritrarre nell'immagine che è poi diventata la copertina del suo nuovo disco Eight (part one) l'autore piemontese almeno i boxer li abbia tenuti.
Nei pezzi dell'album però il nostro non ha paura a mostrarsi integralmente, fino al profondo, cantandoci tutto quello che ha dentro.
Scrive Jonathan Lethem che è meglio una causa persa di qualunque causa potenzialmente vittoriosa. Ascoltando Eight (Part one) ne abbiamo una riprova. Con questo non vogliamo dire che per Roncea non c'è nessuna speranza, ma anzi che l'ex Fuh sembra totalmente consapevole delle sue possibilità e che non abbia remore di mostrarsi o perdere l'occasione di esporsi, aldilà del successo commerciale del suo lavoro.
In passato abbiamo apprezzato artisti come Kaia, o Gipsy Rufina, che, dopo le esperienze intense e decisamente furiose con le Team Dresch o i Redemption, si sono riscoperti autori di grandissimo livello anche in ambito acustico. Roncea, ancora più giovane, segue un percorso abbastanza simile e dopo gli anni con Io Monade stanca ha già da qualche tempo inaugurato una carriera totalmente solista. Da questi parti, oltre Rufina, abbiamo più volte apprezzato le cose di Bob CornRoncea sembra allinearsi a quel tipo di proposta, ma assestandosi su territori molto più metropolitani e colloquiali, come se volesse proporne una versione più comunicativa e diretta, pur utilizzando lo stesso strumento. Il ritornello di The Storm vince.



.`. .`. 
          /_ .K .. 
..    .



In posing for Pierpaolo Viberti, Nicolas Joseph Roncea seems completely to lay bare, physically and emotionally. More likely, in what later becomes the cover art for his newest record Eight (part one), the songwriter from Piedmont (Northern Italy), he kept his boxer shorts on. 

However, he's not afraid to show to the light his innermost self, singing out everything he has inside. Jonathan Lethem writes that it is better a lost cause than a potentially victorious one. And when you listen to Eight (Part one),  here's a proof. That doesn't not mean that there is no hope for Roncea, but, actually, former Fuh's member seems fully aware of his possibilities and has no qualms of showing or miss on the opportunity to expose himself, beyond the commercial success of his work . 
In the past we have already appreciated artists such as  Kaia and Gipsy Rufina, who, after the intense and furious experiences with Team Dresch and Redemption, they successfully discovered themselves authors in a different acoustic key. 
Roncea, now still in a young age, similarly follows this path, after years with Io Monade stanca, now heading a solo career. From these parts, besides Rufina, we have often remarked Bob CornRoncea seems to match that kind of proposal, focusing more over a metropolitan cut, much more conversational, as if he wanted to project over a more communicative and direct way, using a common chemical. The chorus of The Storm is a winner.




read less 
read more 

Feedback:

not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.

Leave a feedback about this post, or don't.
your sweet name:

your IMPORTANT text:

url:

icon: will be resized 30x30pxl