PLEASE NOTE: This website uses cookies to help us give you the best experience when you visit our website.
By continuing to use this website, you consent to our use of these cookies.
Close this one-time pop-up message to accept, or learn more about it: visit https://www.cookiechoices.org/#resources
got cookie, THANK YOU!
Journal RSS journal posts · 2024 · 2023 · 2022 · 2021 · {and before that

Trouble Vs Glue

Die Trauerweide

https://www.inkoma.com/k/4245

(10tx black vinyl LP, No=Fi rec 2013)

 | federico immigrato e rifugiato
permanent link copied to clipboard
"La differenza essenziale tra la cultura del passato e l'intrattenimento di oggi  è che i prodotti della prima si proponevano di trascendere il tempo presente, mentre quelli del secondo sono fabbricati per essere consumati all'istante e sparire."

Non sappiamo se Mr Trouble Vs Glue siano completamente d'accordo in questo con Mario Vargas Llosa. Già con il loro precedente Zum Tuefel però i nostri avevano avuto il merito di appropriarsi dell'estetica più succedanea e giocattolosa di alcuni strumenti della grande distribuzione pop per poi riconvertirli ad un'anima durevolmente diy.
Chiacchierati e molto, da tutti gli innumerevoli dialetti che girano al Pigneto, per le vicende che li hanno coinvolti in ordine sparso a Borgata Boredom, Hiroshima rocks around e il Dal Verme, Toni e Lady Maru dopo tre anni tornano insieme  dando alle stampe Die Trauerweide.
La cosa oltre a riportarci favorevolmente indietro nel tempo agli anni di Dada Swing, ci rafforza l'idea che certe venature e cadenze pop possono anche avere un'instabilità e un umore preoccupantemente punk.
Come scrive Recalcati, in psicanalisi, non c'è limite alla caciara che può fare una persona che crede di essere pura. Quando il male viene fatto nel nome del bene infatti, e per il bene dell'altro si finisce sempre nel dramma.
Toni Trouble e Mrs.Glue fortunatamente sono la cosa più lontana dall'idea di purezza. Soprattutto per la confusione con cui mischiano synth pop, elettro, punk e circuiti informatici deviati.
Per certi versi fanno pensare anche alle vecchie barzellette con l'italiano, il francese e il tedesco. Non perché fanno ridere, ma perché mantengono contemporaneamente l'anima da festa perenne del nostro paese, il debole per i canti post sbornia dei transalpini e una certa attitudine robotica tutta teutonica. Ora sono in tour per l'Europa, quando tornano potremo rifarci un'idea di come suonerebbero Peter Kernel, col cane, il furgone ostile e le budella noise.

.·´¯¯`·.    .·´¯¯`·.
  °   °     /_ .K ..·
·..  º .·

"The essential difference between the culture of past and today's entertainment is that the products of the first meant to transcend the present time, while the latter are manufactured to be consumed instantly and disappear."

We don't know if Mr Trouble Vs Glue would agree with what above said by Mario Vargas Llosa. For sure, already their former record, Zum Tuefel, showed their their own special attitude of using differently some toy instruments of large distribution, by giving them a permanent diy spirit.
A lot of buzz around them, actually a lot, by all the countless dialects that have voice in Rome's Pigneto, for all those events which have seen them involved - in random order - at Borgata BoredomHiroshima rocks around and Dal Verme venue; Toni and Lady Maru now are back together after three years, with this new release, Die Trauerweide
This, besides favorably making us jumping back in time, to Dada Swing's decade, it reinforces the idea that certain veins and pop rhythms may also have an instability and a worryingly punk mood.
As Recalcati writes, in psychoanalysis, there is no limit to the caciara that a person, which firmly believes to be pure, can make. When evil is done in the name of good in fact, and for the good of his next, it always ends up in the drama.
Toni Trouble e Mrs.Glue fortunately are the furthest thing from the idea of ​​purity. Especially for the confusion with which they mix synth-pop, electro, punk and prepared computer circuits.
In some ways, they also remind us of those old jokes about an Italian, one French and a German. Not because they are funny, but, at the same time, because they keep up that spirit of being permanently ready-to-party, own of our country, as well as that penchant for hangover-singing of Transalpines, and a certain robotic attitude of Teutonic. 
Currently they are on tour in Europe, when they come back we can make up an idea of ​​how Peter Kernel would sound, with a dog, an hostile van and noise guts.


read less 
read more 

Feedback:

not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.

Leave a feedback about this post, or don't.
your sweet name:

your IMPORTANT text:

url:

icon: will be resized 30x30pxl