PLEASE NOTE: This website uses cookies to help us give you the best experience when you visit our website.
By continuing to use this website, you consent to our use of these cookies.
Close this one-time pop-up message to accept, or learn more about it: visit https://www.cookiechoices.org/#resources
got cookie, THANK YOU!
Journal RSS journal posts · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · {and before that

Putiferio

LovLovLov

https://www.inkoma.com/k/3996

(8tx CD, 40'30'' - Robotradio, Macina Dischi rec 2012)

 | pall youhideme
permanent link copied to clipboard
Putiferio, originally from Padova, Italy, are finally back since their blasting debut dated 2008, AteAteAte, now, with LovLovLov.
No time for romance, - as I read from the related press release, - this love is one way love, that kind of refused love that makes you write good pissed off music.
New drummer and new guitarist, yet, Putiferio's line-up still follows a geometry of continuity, seen that this record is co-released by their ex guitarist Woolter, via his indie label - Macina Dischi - and recorded by their former drummer, Giulio Favero, also playing bass on a couple of tracks here.
Again, I think they have a connection with Arab on Radar and The Melvins, and let's add some primitive At The Drive In, just to close the circle.
The guitar work of Void Void Void and Amazing Disgrace makes also think of one of my favorite local bands, Afraid!.
Their new record is perfect to smash your amps, in a way less caustic and schizoid than AteAteAte, but, this time, with more precise violence, like the chemicals and circuit of a bomb with a noise core.
The only moment of rest along the tracklist is represented by the aching sound of distortion's buzz, moaning with a violin (Hopileptic!).
Two guitars, drums like Kālikā, a vocalist (called Panda) between being triumphant and invoking God with a continuous painful yell.
The writing of these songs is constantly dramatic and intense, as tense as web strings, often tortuous (Hopileptic!). My Pitch Black Hear: simply abrasive and fierce, with percussions constantly changing tempo. Can't Stop The Dance You Chicken, sounds like a dance punk anthem. Now The Knife Is My Shrink: be ready for battle, the two guitar interplay plus Panda's voice is pretty new-wave.
Two potential hits are hidden in the end of LovLovLov: Loss Loss Loss and True Evil Black Medal (with false, epic symphonic ending). The calm after the storm is only a mirage.
A limited edition of 300 copies, digipack deluxe, hurry up.

.·´¯¯`·.    .·´¯¯`·.
  °   °     /_ .K ..·
·..  º .·

I Putiferio, da Padova, tornano finalmente dopo il fiammante debutto del 2008, AteAteAte, ora, con LovLovLov.
Ma non è tempo di romanticismo, - come leggo dalla press release, - questo è il tipo d'amore a senso unico, quello negato, quello che ti fa scrivere belle canzoni incazzate.
Nuovo batterista e nuovo chitarrista, nonostante ciò, la line-up dei Putiferio rispetta ancora un certa geometria di continuità, dato che il disco esce coprodotto per l'etichetta dell'ex chitarrista, Woolter, ovvero la Macina Dischi, ed è registrato dall'ex batterista, Giulio Favero, anche al basso qua e là.
Anche a questo giro, devo dare come coordinata Arab on Radar e The Melvins, aggiungendo anche dei primitivi At The Drive In, giusto per chiudere il cerchio.
Il lavoro di chitarre su Void Void Void e Amazing Disgrace mi fa anche pensare ai miei eroi del suolo italico, gli Afraid!.
Il nuovo disco dei Putiferio è perfetto per sfondarVi lo stereo, meno caustico e schizzoide di AteAteAte, ma più preciso nella violenza, come la chimica e i circuiti di una bomba dal cuore noise.
L'unico momento di riposo nella tracklist è rappresentata dal dolorante buzz distorto che geme col violino di Hopileptic!.
Due chitarre, percussioni à la dea Kāli, un vocalist (Panda, il nome) tra il cantare trionfante e l'invocare Dio in pieno dolore.
La scrittura dei pezzi è constantemente drammatica e intensa, tesa come le corde di una ragnatela, spesso tortuoso (Hopileptic!). My Pitch Black Hear: semplicemente abrasiva e feroce, con le percussioni constantemente in cambi di tempo. Can't Stop The Dance You Chicken, suona come un inno dance punk. Now The Knife Is My Shrink: state pronti per la battaglia, le due chitarre più Panda risulta molto new wave nei toni gravi.
Due potenziali hit sono nascoste a fine scaletta: Loss Loss Loss e True Evil Black Medal (con un falso finale piuttosto epico nell'essere sinfonico). La quiete dopo la tempesta è solo un miraggio.
Edizione limitata di 300 copie, digipack da libidine.

read less 
read more 

Feedback:

not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.

Leave a feedback about this post, or don't.
your sweet name:

your IMPORTANT text:

url:

icon: will be resized 30x30pxl