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Man On Wire

West Love

https://www.inkoma.com/k/3903

(8tx CD, 30'50'' - Knifeville rec 2012)

 | pall youhideme
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Debut release for Man On Wire, Friuli, northern Italy, something to keep in the glove compartment for your next car trip. Moderate velocity.
In four (no newbie, they come from several bands of the italian underground scene, such as Ten Thousand Bees, Arnoux, Oliver, Smart Copes, Tre Allegri Ragazzi Morti), male lead vocals and female backing vocals, low electricity and alt-folk attitude, high lyrical level (Stefano Pasutto's voice is pure harmony bathed into light reverb), jangle pop guitar and tremolo.
The album's title track, West Love, is a mid-tempo song, suspended one foot in the air, nostalgic and joyful at the same time.
On the other side, the track titled after the band's name, placed at the end of record, is a slow ballad, enchanted by the magic of analog delay (Space Echo pedal?), pretty dramatic and amazed, such as the charm of a man on wire: Philippe Petit should get a copy of this record, he would be proud of it.
Dreaming on Autumn, a slightly guitar fuzz à la Pixies on Bare-footed, full lo-fi romance on Dust, - drumless and such so quietly cozy.
Also, a potential radio hit single is hidden close the end of the tracklist, The anger song: a sip of cutting bitterness, tambourine, - think Belle & Sebastien, or other more invisible yet brilliant bands such as Devics, Sunny Day Sets Fire, June.
Definitely an exquisite record, nothing new, but not always we need new, and this is perfectly shaped to be enjoyed from the beginning to the end.

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Disco di debutto per i
Man On Wire, dal Friuli, qualcosa da tenere pronto lí nel cassetto del cruscotto per il prossimo viaggio in macchina. Moderare la velocità.
In quattro, non dei novizi (Ten Thousand Bees, Arnoux, Oliver, Smart Copes, Tre Allegri Ragazzi Morti), lui alla voce, lei ai cori, mite elettricità e attitudine alt-folk, alto il livello di liricità (la voce di Stefano Pasutto è pura armonia bagnata nella luce del riverbero), chitarra jangle pop e tremolo.
La traccia che dà titolo all'album, West Love, è un pezzo mid-tempo sospeso ad un piede da terra, nostalgico e gioioso al tempo.
Il pezzo che invece richiama il nome del gruppo, piazzato alla fine del disco, è una lenta ballata, incantata dalla magia del delay analogico (forse uno squisito Space Echo), molto drammatico e ispirato, quanto lo spettacolo di un tizio in equilibrio su una fune: dovrebbero spedire una copia a Philippe Petit, immagino ne sarebbe fiero.
Sognanti su Autumn, un fuzz leggermente à la Pixies su Bare-footed, pieno romanticismo lo-fi su Dust, questa senza batteria e nella grazia della calma intimità.
Poi una potenziale hit per la radio è nascosta verso la fine della tracklist, ovvero The anger song: un sorso di tagliente amarezza, tambourine, - qualche buona coordinata la si può riscontrare nei Belle & Sebastien, o altre gemme minori per invisibilità quali Devics, Sunny Day Sets Fire, June.
Definitivamente un disco raffinato, - niente di nuovo - ma non sempre si necessita il nuovo, specie se cosí tanto perfettamente sagomato per essere goduto dall'inizio alla fine.

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