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Peter Kernel

White Death Black Heart

https://www.inkoma.com/k/3794

(12tx CD, 41'57'' - AfricanTape, On the Camper rec 2011)

 | pall youhideme
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Peter Kernel's new record is finally out this month, debutting on AfricanTape rec, now as a three piece and with a new drummer, Ema Matis: put inside the sound box the pop music unorthodoxy of early Sonic Youth, Blonde Redhead, then shake it with art rock, shake it harder, in the same way a hopeless tragedy would shake your head in the middle of the night; suddenly you find out it's not a box, it is a coffin, actually, - and I don't know how you can be able to shake a coffin alone and its burden, but you did it, maybe because it's you inside of this thing, and you don't want to die, - and, yeah, probably you're dreaming, dreams of bitterness and Love (Panico! This is Love), such the space inside of these tracks is tight, it is pure claustrophobia, claustrophobia for two, two lovers, friends (Hello My Friend), exasperation of life, whatever (I was the finest part of you, - Barbara Lehnhoff sings in I'll Die Rich At Your Funeral).
Tides High, spoken word liaison for The captain's drunk!, these are the two unexpected, narrative parenthesis over this blast of indie noise rock, minimal/nihilism, sensually animal and abrasive, grave and serious. The ship is sinking, let's have a couple of drinks before this is over.
Anyway, never mind my fantasies: Aris Bassetti's inventiveness for bony guitar lines, shaping melodies on whammy pedal and distortion, perfectly matches with syncopated percussions, bass and the boy/girl voice interplay with Barbara.
Their formula is sincere and lyrical, such so in line with your (actually, my) inner self, like, the slide guitar intro of Panico! This is Love: it sounds like the rotating red siren which colours and flashes on and off your face when you meet love. Love, love, love.
Perfect refrain and melancholia chorus on We're Not Gonna Be The Same Again, sound arhythmia on Make Love. Choose. Take., Want You Dirty, Want You Sweet, and cathartic crescendo on Organizing Optimizing Time, before the rueful finale of There's Nothing Left To Laugh About, just to be clear on there's nothing to laugh at all, - this is an amazing record.

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Il secondo disco dei Peter Kernel è finalmente uscito questo mese, debutto su AfricanTape rec. Ora come trio, con un nuovo batterista, Ema Matis: mettete nella sound box l'eterodossia pop dei primi Sonic Youth e Blonde Redhead, agitate bene, magari con dell'art rock, agitate più forte, forte quanto una tragedia Vi scuoterebbe la testa nel bel mezzo della notte; e all'improvviso Vi accorgete che quella che avete in mano in verità è una bara, - e sinceramente non so come possiate esser in grado di scuotere una bara del genere e il relativo peso, ma l'avete fatto, forse dall'interno, perchè dentro ci siete Voi, - e sí, probabilmente state sognando, sogni di amarezza e Amore (Panico! This is Love), tanto lo spazio tra queste tracce è minimo, è pura claustrofobia, claustrofobia per due, due amanti, amici (Hello My Friend), esasperazione del vivere, o che altro, non importa (I was the finest part of you, - Barbara Lehnhoff canta in I'll Die Rich At Your Funeral).
Lo spoken word di Tides High, liaison per The captain's drunk!, - queste le due parentesi narrative che non ti aspetti nella coltre esplosiva del loro noise di sapore indie, minimale e nichilista, sensualmente animale ed abrasivo, grave e serioso. Un po' come bersi un paio di drink mentre la barca sta affondando.
Ma, le mie fantasie a parte: l'inventiva di Aris Bassetti per linee di chitarra ossute, mentre dà forma alle melodie con whammy e distorsioni, tutto perfettamente si sposa con percussioni sincopate, basso, e l'interazione lui/lei con Barbara.
La loro chimica è genuina e lirica, un'affinità elettiva con l'ascoltatore (me), come quello slide di chitarra che fa da intro a Panico! This is Love: suona come la sirena che, roteando, lampeggia il viso di rosso quando si incontra l'amore. Oh luv luv luv.
Perfetto ritornello e coro della malinconia su We're Not Gonna Be The Same Again, o anche l'aritmia sonora di Make Love. Choose. Take., Want You Dirty, Want You Sweet, nonchè il catartico crescendo di Organizing Optimizing Time, prima del mesto finale di There's Nothing Left To Laugh About, sí perchè non c'è niente da ridere, se non che questo è un disco fantastico.

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