PLEASE NOTE: This website uses cookies to help us give you the best experience when you visit our website.
By continuing to use this website, you consent to our use of these cookies.
Close this one-time pop-up message to accept, or learn more about it: visit https://www.cookiechoices.org/#resources
got cookie, THANK YOU!
Journal RSS journal posts · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · {and before that

Agatha

Goatness

https://www.inkoma.com/k/3490

(8tx CD, 30'48'' - Basement City, Wallace rec 2011)

 | pall youhideme
permanent link copied to clipboard
A three-piece from 2003 until early 2010, now Agatha is a Bifrons-goatness with the faces of Pamela and Claudia, -  kicking-in-your-face drums and double bass formula, burnt with vitriol.
They got rid of the irony which used to blend their hc riffs and vocals, something they left just in the songs' titles: now everything is helplessly deep black, no oxygen left, - noise metal, hc, heavier than before, a mud bath of dirty distortion, faster and faster, slowed down by Pamela's growling vocals.
Sort of Melvins vs. Zeus! vs. the metal curvature of Unsane. Of course, with a feminine touch. Maybe not that feminine, actually. A kick in the ass is a kick in the ass. Gender makes no difference.
Mosh Training, - The Hard Life Of Last Minute Lyric Writers, Autunn((O)), Punk Explained To My Mother, Slayer Vs Morrissey, - again, the titles are the only thing you can have a laugh at, - what's left is serious shit that makes you jump off the chair, a shock wave refined by years of live gigs.


.·´¯¯`·.    .·´¯¯`·.
  °   °     /_ .K ..·
·..  º .·

Band a tre elementi dal 2003 sino lo scorso 2010, ora le Agatha sono una divinità capra bifronte, con i volti di Pamela e Claudia, - batteria spaccaculi e doppio basso come formula, il tutto bruciato nel vetriolo.
Si son lasciate alla espalle l'ironia che un tempo miscelava i loro riff hardcore e cantato, per rintanarlo ora esclusivamente nei titoli dei pezzi: ora è tutto senza speranza nero pece, l'ultima boccata di ossigeno è tirata, - noise metal, hc, ma più pesante di prima. Un bagno di fango e sozza distorsione, che carica di velocità, e si rallenta con la voce di Pamela, praticamente growl.
Sorta di Melvins vs. Zeus! vs. contro la curvatura metal degli Unsane. Chiaro, con un tocco femminile. Ma nemmeno troppo, anzi. Insomma, un calcio nel culo è un calcio nel culo. Non fa distinzioni di genere.
Mosh Training, - The Hard Life Of Last Minute Lyric Writers, Autunn((O)), Punk Explained To My Mother, Slayer Vs Morrissey, - dicevo, i titoli dei pezzi sono l'unica cosa per cui riuscirete a farvi una risata, - il resto è roba seria che ti fa saltare per aria dalla sedia, un'onda d'urto raffinata da anni di concerti dal vivo.

read less 
read more 

Feedback:

not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.

Leave a feedback about this post, or don't.
your sweet name:

your IMPORTANT text:

url:

icon: will be resized 30x30pxl
 
  • Latest feedbacks from komaVisitors about:

    [04/10/2017, 01:42:00] Slowdive - Star roving ( 2 )
    [17/09/2017, 07:35:00] Edoardo Flores - Do Not Disturb ( 2 )
    [07/08/2017, 18:54:00] Cao Hui - Gutsy Sculptures ( 1 )
    [19/07/2017, 17:02:00] The World's Largest Record Collection - Paul Mawhinney ( 2 )
    [19/07/2017, 12:01:00] Robert Sikoryak - Action Camus ( 1 )
    see blah blah archives  see blah blah archives
  •  Recently loved: