PLEASE NOTE: This website uses cookies to help us give you the best experience when you visit our website.
By continuing to use this website, you consent to our use of these cookies.
Close this one-time pop-up message to accept, or learn more about it: visit https://www.cookiechoices.org/#resources
got cookie, THANK YOU!
Journal RSS journal posts · 2024 · 2023 · 2022 · 2021 · {and before that

HAVAH

Adriatic sea no surf

https://www.inkoma.com/k/3430

(8tx, 22'' - self-prod. 2010)

 | pall youhideme
permanent link copied to clipboard
I read HAVAH is Michele Camorani's side-project, drummer of La Quiete, national heroes of hardcore punk, screamo.
Differently, Adriatic sea no surf is pure ultra lo-fi shoegaze music with goth-pop vs surf-pop shades, that kind of noise-rock oxymoron made (not-that) popular by Skywave and Ceremony, although HAVAH's songs and recordings sound too genuine and unrehearsed, often even with the suspect of being one-take recordings (sometimes out-of-tune and out-of-tempo, also), so I believe there's no slavish copying.
But that's why I like this record, plus, it is pretty uncommon in Italy to find something like that, overdosed with reverb pedals, sharp guitars, and, at the same time, good refrains.
Probably 8 tracks of chorus effect on Camorani's voice is not that bearable, yet, tracks like I hate girls eating sandwitches, the oblique notes of Release the owls, We are Japan, and the splinter Face the fact are to play loud, and a good soil to grow.

.·´¯¯`·.    .·´¯¯`·.
  °   °     /_ .K ..·
·..  º .·

Leggo che HAVAH è il side-project di Michele Camorani, già batterista dei La Quiete, eroi nazionali hardcore punk e screamo.
Diversamente, questo Adriatic sea no surf è musica shoegaze ultra lo-fi, con rimandi goth/surf-pop, quella sorta di ossimoro noise-rock reso (non tanto) popolare da Skywave e Ceremony, sebbene il taglio dei HAVAH suoni troppo genuino, nonchè con il sospetto a più riprese di buona-la-prima (più la media non curanza dell'accordare gli strumenti, e i tempi) per andare a pensare male. Anzi, è proprio per questo che mi piace questo disco, tra l'altro, piuttosto inusuale per il panorama italieno, tra l'overdose di riverbero sulle chitarre, suoni taglienti, e allo stesso tempo dei validi ritornelli.
Probabilmente, 8 tracce di chorus sulla voce non è esattamente sostenibile, ma pezzi quali I hate girls eating sandwitches, le note oblique di Release the owls, We are Japan, e la scheggia Face the fact sono tutti da suonare a volume alto e un buon terreno per far crescere qualcosa.



PS. la presa per il culo del video di Le luci della centrale elettrica is priceless..

read less 
read more 

Feedback:

not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.

Leave a feedback about this post, or don't.
your sweet name:

your IMPORTANT text:

url:

icon: will be resized 30x30pxl