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Takka Takka

Migration

https://www.inkoma.com/k/3257

(12tx CD, 39'22'' - Lili is Pi rec 2010)

 | pall youhideme
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Originally released in 2008 in USA by Ernest Jenning rec, and now again, last September by Luxembourg-based indie label Lili is Pi, Migration is Takka Takka's second full-lenght album, produced by Sean Greenhalgh of Clap Your Hands Say Yeah.
A perfect unity of pop songs, wisely arranged, sometimes funky flavoured (Homebreaker), highly danceable, - at least on a cognitive level, yet, new rule, nobody can touch anyone on the dancefloor, - this is intimate Music for shy people dancing.
Bass round lines à la Yo La Tengo, a soulful inventive dear to Uzi and Ari, and I'd say also The Whitest Boy Alive is not actually the only 70s addict boy left alive: - You know, that gentle touch with guitars (Silence) and dancy tempos measured by precise as well as creative percussions (One Foot In The Well), breathtaking ambients (Fall Down Where You Stand), circles of synth like flutes, perfect clean sounds and production.
There's also room for some more spartan intimacy with Lion In The Waves, sublime track, an indie folk song fully heartbreaking and highly inspired, and some mysticism with Monkey Forest Road, - but, basically, tracks like Everybody Say and The Takers are their manifesto of calm perfectionism.
No surprise if some other record label in a couple of years popped out and decided to re-release this album again. And again.

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Originariamente pubblicato nel 2008 negli USA dalla Ernest Jenning rec, e ora di nuovo - lo scorso Settembre, - dalla indie Lili is Pi, dal Lussemburgo: Migration è il secondo album dei Takka Takka, prodotto da Sean Greenhalgh dei Clap Your Hands Say Yeah.
Una perfetta unità di canzoni pop, saggiamente arrangiate, dal gusto funky talvolta (Homebreaker), altamente ballabili, almeno su un piano cognitivo, - però, regola vige, nessuno deve toccare nessuno sulla pista da ballo.
Linee di basso rotonde à la Yo La Tengo, un'inventiva spirituale cara agli Uzi and Ari, e direi anche che The Whitest Boy Alive non è in verità l'unico addict sopravvissuto del sound 70s: sapete, quel tocco gentile di chitarre (Silence) e tempi danzerecci misurati da percussioni precise quanto creative (One Foot In The Well), ambienti mozzafiato (Fall Down Where You Stand), cerchi di synth con suoni flautati, suoni perfettamente puliti e lucidi nella produzione.
C'è anche spazio per dell'intimità di più matrice spartana con Lion in the Waves, traccia sublime, indie folk spezzacuore e d'alta ispirazione, nonchè un pò di misticismo su Monkey Forest Road, - ma, fondamentalmente, una traccia tipo Everybody Say e The Takers sono quelle che ritengo il loro manifesto di perfezionismo della calma.
E quindi non mi sorprenderei se accadesse di nuovo che fra un paio d'anni facesse capoccella un'altra etichetta per ristampare Migration. E poi di nuovo.

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