PLEASE NOTE: This website uses cookies to help us give you the best experience when you visit our website.
By continuing to use this website, you consent to our use of these cookies.
Close this one-time pop-up message to accept, or learn more about it: visit https://www.cookiechoices.org/#resources
got cookie, THANK YOU!
Journal RSS journal posts · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · {and before that

Labasheeda

A few of a Population | Circle 7''

https://www.inkoma.com/k/3079

(6tx CD, 22'09'', 3tx 7" - Presto Chango 2009)

 | pall youhideme
permanent link copied to clipboard
I read that Labasheeda, - indie noise rock three piece from Amsterdam, Holland, - are currently working to a new full-lenght release, due to the end of the summer season, - while this EP is from 2009, followed by a 7'' disc too the same year.
Actually, You would bet this Music is from 90s, such it's rooted in that rock time-line.
So, I'd say the coordinates of these two records are not that different from the way of their debut Charity Box, dated 2007: a skinny noise ensemble of fuzzy and distorted curvatures, dry mastered, no special efx, - sometimes made ecstatic (Nite Bright) by the celestial (burning) presence of a violin, - played by their singer/guitarist Saskia van der Giessen, somehow vocally with cross-references to Star Pimp or more probably PJ Harvey as archetype, at least for the listener. - Nowadays' listeners would also cite YYY's, but You know, I was a teen in the 90s, I know who our daddies and mommies are. I can say I prefer the tracks on the cute blue trasparent 45rpm disc than the ones featured on the CD, - here Their sound plays more primitive and garage, successfully, - especially the b-sides - two short tracks, - whose one instrumental, with smart stop&go's.
Anyway, Labasheeda's songs are kind of vulnerable even they get wilder (the post-grunge attack of Two Too Late, the melancholic final abrasive cut of The Broken Windows of New York City), - there's never enough noise (Free to Destroy) to be savagely fierce (Guardian Angels with Familiar Faces), maybe too-much indie-conventional to be memorable to me, - I have like the feeling there are a lot of missing-explosions here and there, - but, this is my subjective point of view, - anyway, their sound is still genuine, and a track such as Two Too Late is what You'd call catchy.



.`.    .`.
        /_ .K ..
..   .

Leggo che i Labasheeda, - trio di indie noise rock di Amsterdam, - stanno preparando il nuovo disco, che uscirà a fine estate; - questo invece è il loro ultimo EP, del 2009, seguito poi da un 7" sempre lo stesso anno.
Mi verebbe da dire, in verità, che questa Musica è molto anni 90, tanto è radificata in quella linea rock-temporale.
Quindi, le coordinate di questi due dischi non mi sembrano molto differenti da quelle del debutto Charity Box, datato 2007: un ossuto insieme di noise fatto di curvature fuzz e distorte, un master secco, senza troppi fronzoli, - a volte reso estatico (Nite Bright) dalla celeste (e bruciante) presenza di un violino, suonato dalla cantante/chitarrista Saskia van der Giessen, in qualche modo con una voce con rimandi a Star Pimp o più probabilmente PJ Harvey come archetipi, - almeno per l'ascoltatore. Gli usufruitori di musica più imberbi citerebbero invece gli YYY, - ma personalmente ero imberbe quindici anni fa, quindi lo so bene chi sono i nostri mamma e papà. In ogni modo preferisco le tracce del 45 giri che quelle del CD, - specie quelle sul lato b, - più primitive e squisitamente garage anche, - tra cui una strumentale, con dei furbi stop&go.
Cmq sia, le canzoni dei Labasheeda sono sempre un pò troppo vulnerabili, pure quando si incattiviscono (l'attacco post-grunge di Two Too Late, la malinconica chiusura abrasiva di The Broken Windows of New York City), - non c'è mai abbastanza di quel noise (Free to Destroy) per essere propriamente selvaggi (Guardian Angels with Familiar Faces), - forse anzi, sono troppo indie-convenzionali per essere memorabili, - ho come la sensazione che ci siano diverse esplosioni mancate qua e là, - ma questo è qualcosa di mio personale, - tra l'altro, il loro sound è genuino, e una traccia come Two Too Late è quella che uno definirebbe d'effetto.

read less 
read more 

Feedback:

not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.

Leave a feedback about this post, or don't.
your sweet name:

your IMPORTANT text:

url:

icon: will be resized 30x30pxl