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Edible Woman

Everywhere At Once

https://www.inkoma.com/k/2912

(9tx CD, 30'20'' - Sleeping Star 2010)

 | pall youhideme
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Third release for Edible Woman, brilliant italian four three piece from Fano, - debut on Sleeping Star records, out last March, recorded by Lorenzo Stecconi (mastermind of Lento) and Mattia Coletti.
- Things have changed in over 10 years together, since Their first record Spare Me / Calf, - no more electric guitars à la Jesus Lizard, by now replaced by the 60s psychedelic acidity rooted into the synth/organ (backbone for The Shadows Of Doubt), - that, together with the rhythms offered by the explosive drumming and the bass lines' geometry, They give shape to a differently wild disruptive writing, refined by Luca Giommi Sandro's lenitive unsmiling vocals, sometimes also joining the band's adrenaline channel (To My Brother, Hi, This Is Hardcore).
The opening track Slightly Shifted, of Morrison-esque memory, is a false invocation to the missed peacefulness of the following A Small Space Odissey - pure storm and mantra stillness; the album's title track starts with the same slow midtempo of Joy Division's Passover, - then it gets smoother and hypnotically danceable, with the precise percussions and the half-whispered vocals; differently, Goran Sarajlic sounds pop has never before for Edible Woman, something somewhat memorable in its melancholic verse/chorus/verse, - You might find Yourself singalong this.
Raw psychedelica, more dramatic spirituality respect to Their former The Scum Album, getting its peaks into a mesmeric repetition of beats, - Everywhere At Once is a very good album of self-control and intelligible anger.

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Terzo disco per gli Edible Woman, brillante quartetto terzetto da Fano, ora a debutto sulla Sleeping Star rec, disco uscito lo scorso Marzo, registrato da Lorenzo Stecconi (capoccione dei Lento) e Mattia Coletti.
- Le cose sono piuttosto cambiate in 10 anni di attività insieme, - da quello che inizio con  Spare Me / Calf: niente più chitarre elettriche à la Jesus Lizard, - ora rimpiazzate nel ruolo dall'aciditià psichedelica stile 60s sciorinata da synth/organo (colonna vertrebrale di The Shadows Of Doubt), - che insieme alla ritmica offerta da batterie esplosive e le geometrie congiunte dalle linee di basso, il tutto dà forma ad una scrittura differentemente dirompente, raffinata poi dal cantato serioso e lenitivo di Luca Giommi Sandro Giommi, - a volte anche Lui in vena poi di abbracciare il canale adrenalinico del sound del gruppo (To My Brother, Hi, This Is Hardcore).
La traccia che apre l'album, Slightly Shifted, di memoria Morrison-esca, è una falsa invocazione alla mancata pace che segue con A Small Space Odissey - pura tempesta e mantra di quiete; la traccia che dà nome al disco ha lo stesso lento midtempo di Passover dei Joy Division - quindi si fa più melliflua sulle note di basso, e ipnoticamente ballabile, con percussioni precise e i toni mezzo sussurrati della voce; differentemente invece suona Goran Sarajlic, pop quanto mai prima per gli Edible Woman, qualcosa piuttosto memorabile nel suo melanconico verse/chorus/verse, - potreste ritrovarVi a canticchiarvelo.
Psichedelia cruda, più spiritualità drammatica rispetto il precedente The Scum Album, che trova le sue punte in una ripetizione mesmerica delle cadenze, - Everywhere At Once è un bell'album di autocontrollo e rabbia intellegibile.

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