PLEASE NOTE: This website uses cookies to help us give you the best experience when you visit our website.
By continuing to use this website, you consent to our use of these cookies.
Close this one-time pop-up message to accept, or learn more about it: visit https://www.cookiechoices.org/#resources
got cookie, THANK YOU!
Journal RSS journal posts · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · {and before that

Shannon Wright

Over the Sun

https://www.inkoma.com/k/2463

(9tx cd, 42'17'' - Quarterstick rec 'o4)

 | pall youhideme
permanent link copied to clipboard
Shannon Wright incarna la ruvidezza dell'Amore e Solitudine nelle Sue Canzoni. Ti fa chiedere come sia possibile tutto ciò. Oltre all'essere tecnicamente polistrumentista (in questo nuova uscita alla batteria c'è però Christina Files, già degli amati Swirlies e con Mary Timony), è spiritualmente dotata: - una viscerale rabbia mista a tristezza cruda, una passione più alta, che non manca di bruciare per la sua forte voce struggente. Dal songwriting acustico sad-core dei precedenti Flight Safety (1999) e Maps of tacit (2ooo), con Dyed in the Wool (2oo1) e ora Over the sun scopre nuovi modi di dare carne e suono a quella strana sua aggressività introspettiva che cova in seno da anni. - Cattura questo spirito nel tocco della Sua chitarra elettrica (strumento chiave questa volta dell'album), ruvida nella distorsione e feedback, o carezzando il piano di Throw a blanket over the sun, che all'improvviso diventa un mare agitato che chiama la tempesta. Lo stesso dolore che traboccava e urlava su Maps of tacit e Dyed in the Wool, qui si concentra + su un tono da cuore spezzato, descrivendo ogni frammento di esso e la causa. L'album apre con una intro flautata sulla tastiera, - ma è un breve inganno, perchè subito incalza la chitarra satura di With closed eyes, o l'abrasiva You'll be the death, - quindi lo struggente nervosismo di Plea, insieme a quello di Birds e Portray, che chiudono entrambe all'apice del pathos bistrattata la sei corde. - Shannon è genuina Ispirazione.

++

Shannon Wright embodies the rough soul of Love and Loneliness in Her Songs. She lets You ask Your-self how is that possible. Beside being technically skilled (featuring here Christina Files playing drums, from beloved Swirlies and Mary Timony), She is spiritually too: - an energy coming out from entrails, mixed to a raw sadness, an higher passion, not missing to burn through Her strong moving voice. From acoustic sad-core song-writing of former Flight Safety (1999) and Maps of tacit (2ooo), with Dyed in the Wool (2oo1) and now Over the sun, She shows new ways to give flesh and sound to that her own strange aggression/rage She cradles inside since years. She captures this spirit by touching electric guitar (key instrument in this new album), rough of distortion and feedback, - or else stroking the piano on Throw a blanket over the sun, who becomes suddenly a rough sea calling the storm. The same pain that overflew and screamed through Maps of tacit and Dyed in the Wool, is now focused more on a heart-broken tone, describing each of its fragments and the cause of collapse. The CD opens with a fluted introduction, - but it's a short deception, - because quickly, With closed eyes saturated guitar plays, as well as abrasive You'll be the death, - and then the melancholic nervousness of Plea, together with Birds and Portray, both closing with a pathos at top, beating hard the six strings. - Shannon is pure Inspiration.
read less 
read more 

Feedback:

not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.

Leave a feedback about this post, or don't.
your sweet name:

your IMPORTANT text:

url:

icon: will be resized 30x30pxl