PLEASE NOTE: This website uses cookies to help us give you the best experience when you visit our website.
By continuing to use this website, you consent to our use of these cookies.
Close this one-time pop-up message to accept, or learn more about it: visit https://www.cookiechoices.org/#resources
got cookie, THANK YOU!
Journal RSS journal posts · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · {and before that

Lillayell / Velma

s/t split

https://www.inkoma.com/k/1727

(12tx cd, 61'33" - Psychotica rec 'o6)

 | pall youhideme
permanent link copied to clipboard
Bello split, e la Psychotica rec si impreziosisce di un altro titolo sul catalogo. I di-qui Lillayell, trio pisano, dopo quasi due anni [leggi vecchia komarecensio] dallo scorso omonimo primo debutto su etichetta, seppur ora con una meno elaborata epilessia e senza furore hc, riprendono le vie tortuose del math-rock e post-punk, pieno di fratture e nervature irregolari, con la voce quasi inghiottita dalle saturazioni e polvere noise. Hell(o) rimbalza ossessiva rendendosi memorabile nel ritornello, Analjesus preme su delle distorsioni granitiche della chitarra che ben caricano la drammaticità del cantato, - e Twilight, dove Anna Finori degli Abarthjour Floreale fa cameo gentile alla voce, porta una venatura pop più quieta nonostante l'acidità indie dei suoni. I Velma, della svizzera francese, aprono la Loro pista riscrivendo un pezzo dei Lillayell, Dea Silva, in una nuova lettura ipnotica e sincopata nell'elettricità statica. Landing Aliens, il pezzo che segue, sfoga subito in un'eccentricità ambient shoegaze, un loop mesmerico di chitarra multistrato disteso sulla lunghezza di 10 minuti, una lunga esplorazione trance, - come quella di Needles e Store, dove il tempo si ferma e scorre in larghezza invece che lunghezza. Happy Today invece ricorda qlc lisergia alla Sonic Youth, quei tappeti srotolati a mò di colloquio ultraterreno. Un Gruppo particolare, forse ancora troppo inghiottito nel lofi della produzione, ma con una forte impronta originale di magia.

+++++++++++++++++++++++

Split CD, well done. And, one more time, Psychotica rec gets a new jewel for its catalogue. Italian Lillayell, power-three pieces from Pisa, back after about two years since first debut on label, although now with a less elaborated epilepsy and no more hc distress, put hands again over math-rock and post-punk tortuous ways, full of fractures and irregular nerves, with vocals almost swollowed into satured sounds and noise dust. Hell(o) boings obsessivly becoming memorable because of its chorus, Analjesus pushes on granitic guitar distortions that well match with dramatical tone of vocals, - and Twilight features Anna Finori from Abarthjour Floreale, making the track more quiet and gentle, distilling a special pop-effect notwistanding the overstanding rancid lines. - Velma, from french swiss, open remixing a former Lillayell's song, Dea Velma, renewed in a new hypnotic key, syncopated into static electricity. Landing Aliens, following, blows from the beginning into a ambient-shoegaze, a mesemeric multi-layered guitar loop fed for 10 minutes, a long trance exploration, - the same of Needles and Store, where time stops itself, and has got a new envelopment in width besides than in lenght. Happy Today is more like some lysergical tune à la Sonic Youth, those kind of carpets of sounds like a supernatural talk. - Velma are particular, although the production is still too much low-fi to be brilliant, - anyway it doesn't change that it brings something magic.
read less 
read more 

Feedback:

not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.

Leave a feedback about this post, or don't.
your sweet name:

your IMPORTANT text:

url:

icon: will be resized 30x30pxl