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Sara Lov

Seasoned Eyes Were Beaming

https://www.inkoma.com/k/1655

(10tx CD, 37'42'' - Nettwerk rec 'o9)

 | pall youhideme
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That's Sara Lov's announced full-lenght solo release, produced by Zac Rae and featuring three songs co-written with Devics' band mate Dustin O'Halloran.
Komakino is full of love declarations for Devics, O'Halloran's piano solos and then more recently for her former two EPs. Her voice is simply stunning, innocent and full of pain, no doubt about that, it is like She embodies the feeling of being engraced by an inescapable melancholy, - something i always say about Her distinctive style -, melancholy as unique fortune to enjoy life, - and that's so strange, because feeling sad has never been so beautiful before.
The opening song Just beneath the chords brings to my memory the growing consuming sensation i felt with Beth Gibbons' Mysteries, first song in Her solo debut Out of Season, years ago: You know that it's Her and the Band She comes from, but that something new destabilizes Your expectations, - it is like getting a new prospective about Her talent in creating something such so passionated, and at the same time, so desperate.
The whole album reflects the title Seasoned Eyes Were Beaming, - Sara focuses Her lyrics on that sensation of having lost the idealism of Her early youth and She feels witness of a lot things changed in time: Old Friends (originally by Simon & Garfunkel) meeting in New York after years, complicated relationships, asking each other "what kind of animal are we / I should have never let you into me" (Animals),  when "sweet is the revenge / when You don't want it anymore" (A thousand bees).
The tracks go from full-sound writing (Just beneath the chords) to a softer finger-picked music play (Touched), a sensible ensemble of cello, piano, ukulele, celeste, drums and guitars, a seesaw of waltz and mid-tempo until the folk escape in Animals, where Sara duets with Alex Brown Church from Sea Wolf.
Last track Fountain has got that mellow final feeling of The stars at saint Andrea, - it's like She says it's over, - and that time of naive innocence is too.
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E' l'atteso album solista di Sara Lov, prodotto da Zac Rae, - figurano anche tre canzoni scritte a quattro mani col compagno dei Devics, Dustin O'Halloran.
Komakino è piena di dichiarazioni d'amore per i Devics, i piano solos di O'Halloran e più recentemente i due precedenti EP di Lei.
La sua voce è sbalorditiva, innocente e piena di dolore, - non c'è dubbio al riguardo, - è come se incarnasse il sentimento dell'essere graziati da un'ineluttabile malinconia, - lo dico sempre quando cerco di definire la di Lei caratteristica: la malinconia come unica fortuna per potersi godere la vita, - ed è cosí strano, perchè il sentirsi tristi non è mai stato più bello prima.
La prima traccia del disco, Just beneath the chords, riporta la mia memoria a quel crescendo di struggente emozione che ho provato con la Mysteries di Beth Gibbons, ovvero la canzone che apre e chiude il suo capitolo solista anni fa con Out of Season: l'idea che sia Lei è chiara, e sai bene da quale Gruppo provenga, - ma qualcosa di nuovo destabilizza le tue attese, - è come ricevere una nuova prospettiva sul suo talento, su quella capacità di creare qualcosa di tanto appassionato, e allo stesso tempo disperato.
L'intero album riflette l'idea del titolo Seasoned Eyes Were Beaming, - Sara focalizza i testi su quella sensazione di aver perso l'idealismo della prima giovinezza, - si sente testimone di tante cose che sono cambiate nel tempo: vecchi amici (Old Friends - cover di Simon & Garfunkel) che si rincontrano a New York dopo anni, - relazioni complicate che portano a chiedersi l'un l'altra "what kind of animal are we / I should have never let you into me" (Animals), - quando "sweet is the revenge / when You don't want it anymore" (A thousand bees).
Le canzoni vanno da una scruttura a pieno suono (Just beneath the chords) ad un gioco musicale più morbido, appena sfiorato (Touched), un sensibile insieme di violoncello, piano, ukulele, celeste, batteria e chitarre, un'altalena di tempi valzer e midtempo, sino alla fuga folk di Animals, dove Sara duetta alla voce con Alex Brown Church dei Sea Wolf.
L'ultima traccia Fountain ha quel mellifluo sentimento finale di The stars at saint Andrea, ed è come se Sara dicesse è finita, come finito è anche il tempo dell'innocenza più naive.
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